Translate

torsdag 1 mars 2012

Snart dags för Rosetta

Det är ännu en solig dag och perfekt väder för min nya serie; Vårbloggarna. I tisdags fick vi känna lite på Energiska Ewa och om bara några få timmar, klockan 20.00 kommer min vän Rose-Marie Tell skriva sin debut blogg här hos mig. Rosa (som hon är för mig) har jag känt sedan hon var 6-7 år. Jag var hennes tränare och med åren och framgångarna som kom fick jag nöjet att tillbringa mycket tid tillsammans med henne, i olika idrottsanläggningar , runt om i vårt avlånga land . Som tränare/coach har man ofta ett speciellt förhållande till sin adept. Vårt förhållande var öppet; oftast hjärtligt med mycket skratt, men också stundom tufft. Rosa har alltid varit en mycket bestämd dam som visste vad hon ville och om hon någon gång förlorade, var hon omöjlig att prata med. Hon satte alltid hård press på sig själv och hade en seriös inställning till idrotten.. Det känns fantastiskt att vi fortfarande i dag står varandra så nära. I flera av mina bästa minnen ur livet finns hon med. Därför känns det extra kul att hon nu i fem veckor skriver här hos mig.
Vill du få en liten förhandsinformation om vårbloggaren Rosa; titta in på hennes populära blogg http://rosetta.bloggplatsen.se/.