Translate

lördag 12 april 2014

Roligt

Lördag betyder upp tidigt för att träna två judogrupper med barn. Något som blivit en viktig källa till energi. För även om det kan kännas jobbigt att behöva gå upp tidigt varje lördagsmorgon, så ger den där stunden med alla dessa barn och mina vänner som jag leder grupperna med, så mycket. Denna lördagen kryddades dessutom av att min son graderade sig till grönt bälte. Något han tränat hårt inför och sett framemot. Detta gjorde han tillsammans med två av hans bästa vänner. De tränar inte i någon av lördagsgrupperna, utan på vardagarna, men var nu på klubben för graderingen. En lycklig dag för honom. Och det är just det som ger mig energi och glädje. Att få se barnen lyckas, känna glädje och att jag får dela den med dem är stort. 

Nu kväll. Det blev inte den där soliga dagen som jag trodde att det skulle bli. Istället kyla, regn och blåst. Utetid har blivit innetid istället och kanske lika bra det för jag har vilat, till och med sovit en liten stund och sedan packat inför morgonens resa. Det blir en tidig morgon i morgon med, men det känns minst lika roligt som idag.