Translate

fredag 11 april 2014

Dancing in the moonlight

"When I passed you in the doorway, You took me with a glance
I should have took that last bus home, But I asked you for a dance"

Bilen är het, jag är ohet,men jag sjunger med i de där raderna, samtidigt som framrutorna åker halvvägs ner. Det är här som min dag börjar, även om jag är på väg hem från jobbet. Kanske för att det är först nu som jag känner mig medveten. Halvvägs in på dagen...
Medvetande och närvaro och hemresa för att fira en längre ledighet. Inte bara lördag och söndag. Nähä..vi pratar flera dagar, vi pratar över en vecka. 
Hemma åker grillen på och jag nynnar fortfarande på den där Thin Lizzy låten på radion som jag sjungit till i bilen. Thin Lizzy; ett sånt band, Phil Lynnot; en sån röst, entertainer, artist...

"Now we go steady to the pictures, I always get chocolate stains on my pants
My father he's going crazy, Say's I'm living in a trance"

Jag minns inte många låttexter längre, men den sitter. Konstigt..trodde inte ens att jag kunde den. Nu har mörkret lagt sig som en täcke över natten. Jag tänker på morgondagen, tänker på det där fina vädret som har utlovats. I mitt hus är allt tyst och genom fönstret ner mot city syns just ingen aktivitet alls. Det är lugn och det är en måne. Jag dansar. Inte galet. En lugn stilla dans i månens sken.