Translate

söndag 20 april 2014

Jag borde välja mer av det i livet som ger mig njutning

En underbar dag för att ta med sig arbetet ut. Eller inte...

För varför sitter jag och arbetar en påskdag då jag egentligen inte skulle behöva det?

Svaret är förstås givet; jag är engagerad i så många saker som förutom att det kräver mitt aktiva deltagande i olika aktiviteter, också kräver förberedelse och omkring-arbete. Visserligen kräver mitt jobb också en del hemarbete, men i jämförelse med allt annat jag har att göra, är det ingenting. Jag tycker det är okej, så länge som jag tycker det är roligt. Så länge som det ger mig tillfredställelse och glädje. Som dagens arbete till exempel. Men det finns också saker som jag gör som jag tycker är mindre roligt, men som jag gör ändå. Varför kan man undra.


Påsk är en en underbar tid för reflektion. Livet är sannerligen för kort för att lägga det på saker som man tycker är tråkigt och som man faktiskt inte måste göra och om man som jag vet vad som får mig att må bra, borde jag göra mer av det varje dag, istället för det jag inte vill göra. 
Om inte - Varför då?
Sådär funderar jag idag.