Translate

lördag 19 april 2014

Ljuset, kärleken och glädjen

Och så kom solen och värmen tillslut...
Det är glad påsk och vackert väder och jag tillbringar timmarna ute med bollspel, mat, sång och musik. Och när kvällen kommer tar "lillebror" adjö av sin älskade syster och vi står alla i hallen och vinkar och kysser hejdå.
Marie har åkt hem och det är tyst igen i vårt hus. E försvinner in på sitt rum, vi vuxna återställer ordningen. Den där småtråkiga ordningen som vi vuxna skapat för att ha något att kommentera om den bryts.

Sedan sätter jag mig ner och skriver
om alltihop. Först i min dagbok, sedan här. Det är helg och tiden sprakar av förhoppning. Det är nu allt skall hända, det är nu allt skall ske. Även om det inte är så, så är det känslan just nu. April är en härlig månad just därför. 

Jag tillåter mig själv att bara följa med. Bara hänföras och smickras. 
Och ljuset, kärleken och glädjen är mina vänner igen.