Translate

fredag 28 mars 2014

Leende

Ett leende alldeles innan jag lämnar jobbet för att ge mig ut i denna vårlika dag. Och på vägen hem åker jag förbi tippen där jag tömmer bilen på allt skräp som jag fyllt den med hemifrån. Det var mer en jag som hade den tanken idag kan jag lova... Ett säkert vårtecken när det är full aktivitet på den kommunala skräpinrättningen.

Nu kväll. Tid att summera dagen. Jag har klippt mig, kört grillen varm, packat och städat.

Tid att fundera över morgondagen som skall tillbringas i Stenungsund och judotävling. 
Sundahallen; där jag själv många gånger stått på tävlingsmattan. Men, det var längesedan nu. I morgon är det dags för min son och hans klubbkamrater att tävla. Jag deltar men numera som förälder, coach och ledare. Det är jobbigare nu. Jobbigare att vara förälder vid sidan av.

Jag jobbar på att hålla leendet vid liv. För trots alla prövningar, utmaningar och smärta jag fått utstå denna vecka har jag bestämt mig för att le. Jag möter livet med ett leende.