Translate

måndag 17 februari 2014

Portobello Road

Det har varit en fin eftermiddag som tillbringats i mysiga Nottingham Hill och strövandes längs spännande Portobello Road, med alla sina grönsaksmarknader, ekobutiker, caféer, antikvitetshandlare. Det är just här, längs denna svindlande, kilometerlånga gata, som det alternativa möter det intellektuella och chica London, i förförisk blandning. Jag hänförs, fönstershoppar, handlar, fikar och konverserar.

Innan klockan är tio bestämmer jag mig för att det inte kan bli så mycket bättre än så här och går till sängs. En ny spännade dag väntar ju redan i morgon. Jag gör några anteckningar, funderar lite över morgondagens upplägg och innan jag släcker lampan konstaterar jag att London fortsätter att överaska mig gång efter annan. Så slutar första dagen här.