Translate

lördag 15 februari 2014

I all stillhet

Bara ljus, inget ljud. Stillhet. Ingen musik på, absolut ingen Mello, även om teven är på utan ljud.
Jag har inte sett på någon OS, men gläds över stafettbragden. Tre kronors vinst känns totalt oviktig. Märkligt med tanke på hur hockeynördig jag är. Däremot så stör det mig (trots min OS-bojkott) att ingen har/haft USA bland de tre favoriterna till guld, eller rättare sagt inte sett de som några medaljaspiranter överhuvudtaget. Det är också märligt. Jag har har från början haft dem som mina guldfavoriter i ett realistiskt perspektiv. Dessutom gladde mig deras vinst mot ryssarna i dag kolossalt! Ett otroligt talangfullt och skickligt gäng. Och det är ju inte fel att de bästa är Torontospelare...

Så...trots min bojkott är OS-relaterade tankar det som  jag tänker på då jag i all stillhet försöker samla mig. Jag hör inte vinden utanför längre. jag hör inget regn, eller grannar som pratar. Allt är stilla, nu..inte ens de där tankarna kvar är kvar...