Translate

fredag 21 februari 2014

Just nu

En grå februari dag. Jag åter på svensk mark. Jag får rapporter om att Sverige ligger under mot finnarna. Semifinal och denna turnering är snart slut. OS slut. Bra, då drar NHL snart igång igen. Phil Kessel fortfarande i storform. Etta i poängligan. Må han eller Torontos näst bästa spelare VanRiemdyk inte skada sig i sin match mot Kanada senare idag.

Så där går mina tankar denna dag. Jag tänker också en hel del på tävlingen i morgon jag skall åka på. Färgelanda judoklubb har ett gäng som åker ner till Kungsbacka i morgon. Däribland min son. Känner mig både lite spänd och upprymd inför morgondagen.

Det har varit en otrolig hektisk vecka i London med långa dagar och ett fullspäckat schema. Men det har förstås bara varit ett nöje. Det finns ögonblick att återge, sköna stunder att skriva om och mustiga historier att berätta. Detta kanske går att läsa här så småningom. 
Livet går vidare  och dags att ta hand om denna dag och förbereda sig inför en fullmatad helg och minsann är det inte så att det ser ut  som att spricka upp? Just nu en fantastisk sol som lyser upp allting ackompanjerat av för mig årets första fågelsång. Livet går vidare och det är lite av ett nöje att vara på svensk mark också.