Translate

lördag 8 februari 2014

Balans

Veckan kommer och går och så här i slutet av den brukar jag alltid numera försöka summera, minnas, göra bokslut. Jag vill att att varje dag, varje vecka skall bli minnesvärd i mitt liv oavsett hur ointressant den än kan kännas. Det har gått snabbt förvisso, men man kan säga att det varit lite mer än vanligt. Långa dagar och sena kvällar. Förutom jobb har jag så mycket annat jag engagerar mig i och jag är inte säker längre om jag varken har lusten eller ork till att fortsätta i samma tempo. Jag kommer säkerligen att ha all anledning att fundera över detta den närmsta tiden.

Det handlar om balans, att hitta den där röda linjen mellan allting som jag företar mig. Liksom en hemlighet i ett livspussel som var och en människa har att lista ut och i min tappning kräver en rejäl makeover för att ens ha en chans att finna första biten.

Jag summerar och minns tillbaka. Ju äldre jag blir, ju svårare får jag att komma ihåg vad jag gjorde i förgår, eller dagen innan dess. Som tur är för jag dagbok. 
Jag lägger snart denna veckan bakom mig. Lite kvar av lördagen och förhoppningsvis en skön söndag att ta tillvara på. Och lite lätt febersjuk, trött och eftertänksam slår jag igen "boken" så där lite i förväg och skriver samtidigt de sista orden i detta inlägg. Det är lördag, OS är i full gång, det är Mellotid, men det intresserar mig föga. 
Jag måste bara finna balansen, så blir allt bra.