Translate

söndag 22 december 2013

Lik väl denna känsla av att vilja vara igång (nu är det jul igen)

Foto: Katharina Harvey Berg

Två dagar innan jul. Dag två av min mycket uppskattade julledighet. Och..Jag har minsann inte gjort för mycket. Än så länge håller jag mitt löfte till mig själv att  använda några dagar av denna ledighet att bara göra sånt som jag vill göra, som jag längtat efter. Precis avslutade jag och publicerade en julhälsning på Färgelanda judoklubbs hemsida. Finns det något som jag är stolt över som jag varit delaktig i utanför familjen är det just denna klubb. Gå gärna in och läs om vårt fantastiska år I Färgelanda judoklubb som jag skrivit om.

Nu är klubben stängd. Igenbommad ända fram till januari. Skönt med vila - javisst, men samtidigt finns alltid denna längtan där. Längtan efter att få stå på en tatami (judomatta), få småsnacka med de där som jag kallar mina vänner, svettas, kämpa, Fightas, skrattas, kramas och skämta...
Bland julmust, glögg och julmusik, kommer det över mig en plötslig saknad...Jag måste av många anses galen som i denna stund kan längta mig till klubben just nu. Själv känner jag mig mycket tillfreds av att veta att jag faktiskt har nyckeln dit hängande i mitt nyckelskåp.