Translate

måndag 23 december 2013

Det är jul

Vi har gått in i en ny dag; Julafton. Regnet öser ner. jag kan höra det tydligt i natten. För det är långt till dag ännu och ännu återstår det för mig att gå och lägga mig. Men jag dröjer mig kvar i natten, vill inte sova ännu. Det är tyst i huset. Bara regnet som hörs. Teven står på men med utan ljud. Jag tänker på förra julen då det var kallt och snöade. Och jag försöker minnas julen innan dess, alltså 2011 års jul som enligt mina anteckningar här på bloggen var som några dagar i april...Ganska varma och soliga. Det är intressant och spännande att använda sig av arkivet här på min blogg och informera sig om hur det såg ut "då". 
En trevlig tradition som utvecklats här på min blogg, är att varje julafron, alltid avsluta med Power of Love videon med Frankie Goes to Hollywood. Det gör jag förstås även i år. Den i särklass bästa jullåten med det vackraste budskapet och skönaste video. God jul alla!