Translate

söndag 15 december 2013

Jag är tacksam

En intensiv, men rolig helg är snart slut. Jag tillbringar min sista vakna stund i ensamhet. Reflektion och eftertänksamhet. Det har varit en intensiv tid och denna helg har inte bjudit på någon vila. Men jag mår bra, har det bra och framförallt har jag det bra mycket bättre än många andra, Ibland är det väldigt lätt att glömma bort hur bra man faktiskt har det. Det är också väldigt lätt att "glömma" hur trevligt det är att ha massa släkt och vänner hemma, att se hur glad min son var över sin födelsedag igår och hur trevlig vår avslutning blev på klubben idag. Visst det är en del att fixa med, men det är precis så som jag vill ha det, som jag vill leva mitt liv. Och jag gör inte detta själv. Nej, långt därifrån. Mitt bidrag till att själv känna tillfredställelse och att skapa lycka och glädje åt andra är mycket liten. Det är jag glad och tacksam över, trots att jag i denna stund har en känsla i kroppen att kunna sova i flera dygn. Jag är ingenting utan alla de som jag har runt mig.