Translate

söndag 8 december 2013

Blå

Andra advent och denna blogg börjar mer och mer likna en veckouppdatering om mitt liv, ...i julskrud. Här händer det inte mycket, men i mitt liv som Tommy Widekärr desto mer. De som känner mig vet att jag är en person med "många järn elden". Självvalt, även om man funderar ibland över vad man egentligen håller på med. Jag är engagerad. Jag är med i många sammanhang. Allt som sagt självvalt, men kanske, kanske börjar det bli lite för mycket? För mycket arbete, för många uppdrag, för många intressen som splittrar mig, Dessa stunder då jag kan sitta ner och skriva helt avslappnat saknar jag. Att skriva dagbok mer kontinuerligt, skriva artiklar om sådant som engagerar mig, släktforska och äntligen få klart min hemsida, är saker som jag längtar efter. Och så då det här förstås; att få blogga, få skriva om saker som jag brinner för, att få utrycka en åsikt, eller bara skriva om ingenting...
Och så kanske mindre arbete... 

Andra Advents stämningsfärg är blå, enligt kyrkans liturgi. Precis som jag känner mig i kväll.