Translate

söndag 10 november 2013

Min dag

Blir tidigt varse om Fars dag. Frukostbricka på sängen med allt som man vill önska sig redan klockan sex. Sedan somnar jag om. Trött, glad och leende. Detta trots att Toronto förlorade inatt. Detta trots att jag satt uppe till tre för att följa...

Tänk att det redan gått drygt en vecka sedan jag kom hem från semester..
Min ganska bruna hy börjar återgå till en mer för årstiden; blek nyans. Det regnar ute och det är grått och trist. Jag tar tag i sortering av semesterbilderna, redigerar, tittar, minns och lägger över för lagring. Det är tyst här i mitt rum. Inte ens regn-smatter på fönstret. Jag är på väg. Skall i väg med glasflaskor och tidningar, byta däck på bilen och åka hem till min far. Men, jag dröjer mig kvar en liten stund till. Tittar på de härliga bilderna. Njuter av att se blå himmel och blått hav. Jag är någon annanstans, i en annan tid och jag vill bara stanna.