Translate

onsdag 13 november 2013

16 430 dagar

Om sex dagar blir jag 45.  Inget jag tänker på när jag stirrar in i linsen. Men när jag tittar på den korniga bilden nu blir allt så uppenbart... 

Kvällens träningspass blev tufft för mig och nu värker min sargade höft och mina knän är ömma och gör sig påminda vid varje steg jag tar. Jag var inget att satsa några pengar på idag. Långsamt, defekt och orkeslöst rörde jag mig på judomattan i kväll. 
Jag känner mig gammal. Ja, faktiskt! I denna stund när jag tittar på mig själv är det så. 
Detta händer mig på den 317e dagen anno 2013. Jag hade inte tänkt att skriva om det här. Jag skulle förvisso blogga. Kanske om de saker som man kan läsa om i mediaflödet, för tro mig, det händer en hel del konstiga saker just nu. Men så blev det några rader om min åldersnoja och ett konstaterande att jag idag levt exakt 16 430 dagar. Undrar då hur många dagar en människa egentligen kan bli?