Translate

fredag 15 november 2013

Krockar

En kväll hos vänner. En kväll med firande av mitt gudbarn. Och sedan hem och packa för att om några få timmar åka uppåt landet för att sammanstråla med syskon, dess familjer och mina föräldrar. Det skall bli dop. Det skall bli fest och glam. 

Jag missar en av klubbens största happenings. Distriktsmästerskapet i Lysekil där vi har med ett trettiotal deltagare från klubben. Känns extremt jobbigt att inte vara med, heja på, trösta, skratta och gråta tillsammans.

Jag missar Lilla Edets judoklubbs 30 års fest. Klubben som jag tillbringade 4 år i och som jag känner lite extra för. Hade varit fantastiskt att få festa loss och fira med alla de fina människorna i den klubben.

Men, nu skall min brors son döpas och jag har återigen fått förtroendet att vara gudfar. Ingen tvekan om hur man prioriterar i detta läge. Men likt förbannat kan man misströsta dessa tråkiga krockar.