Translate

måndag 2 september 2013

Smekningar

När detta skrivs befinner jag mig i ett av mina favoritrum och skriver blogginlägg. Detta samtidigt som jag låter skön musik flöda ut i rummet. Jag känner mig avspänd och vid gott mod. Med andra ord en ledig dag då alla andra måsten är avklarade och jag bara kan sitta och göra det som jag gillar mest. När detta inlägg kommer publiceras, eller..om det överhuvudtaget kommer göra det har jag i skrivande stund ingen aning om. Jag skriver ganska många inlägg som jag sparar för framtiden. Vissa publiceras aldrig, andra plockas fram när jag har idétorka och flera schemaläggs för att publiceras senare i veckan, då jag vet att jag inte kommer ha tillfällighet att blogga. Jag antar att det är en bloggares vardag, men inte något som den "oinvigde" tänker på. Därför..just därför låter jag detta inlägg handla om just det. För sedan starten av min blogg 2006 har jag hela tiden jobbat på att underlätta för mitt skrivande. Det genom att  t ex använda telefonen mycket, förarbete, ha bra appar och fasta rutiner. Viktiga faktorer för att jag kunnat hålla på så länge med det här i en tid där dygnet tycks bara får mindre och mindre timmar.
Jag älskar fortfarande att blogga och den dagen då jag inte har något mer att säga i detta forum, kommer jag också att tystna. Tills dess kommer mina fingrar fortsätta att "smeka" fram dessa inlägg som idag läses av otroliga 4500 människor per dag.

Vill ni ha en riktigt skön låt till eftermiddagsfikat bjuder jag här på 3 storheter i en: Tim McGraw, Taylor Swift och keith Urban. Håll i er!