Translate

torsdag 5 september 2013

Snart

Och vips så var det torsdag...
Bilden är tagen i tisdagskväll vid Smedsvattnet, Uddevalla.
Det har varit högsommarvärme och presidentbesök från det stora landet i väster och september månad har så här långt varit uthärdligt. Själv har jag sedan någon vecka eller två ställt in mig på höst och trots fortsatt värme, så vittnar flera saker om att vi nu faktiskt går in i en annan säsong. Som till exempel att elitserien i hockey snart börjar. Faktiskt bara 9 dagar kvar till Brynäs första match och den klassiska drabbningen mot Leksand. Att matchen sänds i teve också känns extra kul. Jag har ju som bekant inte mycket övers för Leksand, men jag tillhör ändå de som välkomnar de med öppen famn tillbaka till svensk hockeys finrum. För vad är elitserien egentligen utan rivaliteten mellan Sveriges två mest klassiska lag? Det lär finnas mycket för mig att skriva om den saken denna höst och vinter. Alltså fortsättning följer.

Denna torsdagskväll känns öm och mild och nu skall jag sätta mig ute en stund. Kanske läsa en bok, kanske planera nästa vecka, eller kanske inte göra någonting mer än att njuta och andas djupt.