Translate

söndag 1 september 2013

September

Vi går in i september. När jag gick hem i natt var det både fuktigt och kallt. 
Idag blåser det och känns höstlikt. Ute på vår balkong har flera av blomsterarrangemangen gjort sitt och jag plockar undan och städar upp. Och trots att det fortfarande delvis knoppar i blomsterlådorna och lövträden fortfarande är gröna så sker en förändring just nu och här. Det uppstår en gräns mellan två årstider och vemodet dröjer sig kvar där ute efter att jag stängt balkongdörren för att stänga ute den nu betydligt kyligare vinden.
Inne sjunger Kacey Musgraves Keep it to yourself. Jag nynnar med.
Jag gör hamburgare sedan, dammsugar och väntar på att min son skall komma hem så att vi kan åka och köpa skor till honom. Det är söndag eftermiddag i september och ännu en ny vecka är i antågande. Jag går i slowmotion i en tid som fått  hastighetshybris.