Translate

söndag 18 augusti 2013

Från och med nu; judo

Jag har jobbat en vecka nu. Jag är i gång igen och allt rullar på som om nästan ingenting har hänt. Kusligt hur fort tiden går. I och med att jag började jobba förra veckan kom regnet. och som jag tidigare sagt; när det börjar, vill det aldrig sluta. Regnet smattrar på, på tak och fönster och jag som ganska nyligen kommit hem efter en planeringshelg med klubben på underbart natursköna och fridfulla kroppefjäll, plockar ur väskor, sorterar och går igenom. Det är kväll. I underbara och fridfulla kroppefjäll har dock solen lyst på mig och mina vänner bland tränare och styrelse i Färgelanda judoklubb. En fin helg, hektisk och arbetsam, men givande och glädjefyllt. Nu drar träningen igång till veckan och när det gäller min egna träning måste jag komma upp i tempo. Jobba med flåset, tekniken och tajmingen ännu hårdare. Allt blir så mycket tuffare ju äldre man blir. Men jag ser framemot det.
Jag är redo för ännu en höst på Färgelanda Judoklubb.