Translate

fredag 23 augusti 2013

Jag hänger med

Fredag, soffhäng och god musik i rummet. Andra arbetsveckan efter semestern är gjord. Allt är nästan som vanligt igen. Denna veckan öppnade judoklubben upp dörrarna för ordinarie träning. På ett sätt ett definitivt tecken på att sommaren börjar lida mot sitt slut. Det var länge sedan jag kände ett sånt eget sug efter att få träna. Och då har jag egentligen inte hållit upp under sommaren. Skönt! Skönt att veta att man runt 45 har ytterligare kvar att ge på judomattan.
Träningarna har varit tuffa. Kan inte minnas senast att en säsong börjat så tempofyllt! Jag tar förstås slut fort, men jag fullkomligt älskar det. Älskar att köra slut på mig själv. Känna mina egna pulsslag. Att komma igen....igen och igen.  Känna hur min kropp värker av smärtan från mjölksyran, känna hettan, svettningen, den snabba andningen, höra klubbkompisarnas uppmuntrande ord...
 I morgon skall jag dessutom hålla träningen för mina två underbara barngrupper tillsammans med två riktiga vänner. På det har jag blivit inbjuden till ett läger för tjejer i morgon eftermiddag. En tränings-camp med olika idrottsinslag, där bland annat jag skall få vara med som ledare. Skall bli spännande, men mer om det förhoppningsvis i morgon.
Nu återstår det bara för mig att lägga in ett kort och sedan publicera detta inlägg. Det får förstås bli från ett träningspass i veckan. En slutkörd Tommy tillsammans med en mångårig vän och klubbpolare; Ellie.