Translate

söndag 25 augusti 2013

Sista söndagen i augusti

Underbara söndag. En skön morgon utan måsten och att man skall i väg. Därefter ordna några ärenden för att sedan hamna ute på balkongen och söndagstidning i pappersform. Massor av kaffe och ingen tid att passa. Bara ren och härlig avkoppling. Att sedan kunna laga till dagens första varma måltid i lugn och ro och bara gå och njuta i köket kändes som en ynnest...
I soffan har det nu blivit lite studier och jag har raklång läst i min skönlitterära bok och om en stund skall jag ta en promenad utan varken planerad rutt eller längd. Jag måste verkligen unna mig sådana här dagar minst en dag i veckan! Det är nu inskriven i min "To do list".

Bilden nedan är från igår och "Trainingcamp i Högsäter Dalsland". En utsänd journalist från den lokala morgontidningen  är i full förd med att arrangera en bra bild som kanske kommer i ett reportage om detta årliga tjej-event den kommande veckan. Jag hade förmånen att tillsammans med min vän Lars få vara med som instruktör för några av dessa härliga kvinnor.