Translate

torsdag 15 augusti 2013

Möten (noteringar från en buss)

Nytt arbete. Nytt jobb som skall utföras. Idag konferensdag och jag i en buss tillsammans med  för mig fortfarande okända människor. Det pratas, jag tittar ut genom rutan. Ser landskapet passera förbi. Har lurar i öronen. Tim Mcgraw sjunger "sail on". Jag är med. Jag är hungrig. Har inte ätit frukost. Tänker på den där fikan som det skall börjas med. Jag hoppas att den inte är snålt tilltagen..
De senaste åren har mitt jobb bestått i att träffa nya människor. Ständigt dessa nya möten. Möten som jag älskar. Älskar lära känna nya människor. Älskar att träffa på alla dessa personligheter. För mig är detta en viktig del av livet.
Men, denna morgon är jag tyst som en mussla. Viktigt att inte vara "för på" till en början. Och det passar extra bra i denna stund då jag känner mig tillbakadragen, trött och lite lätt vemodig. Jag tittar ut genom rutan. Det är sol. Verkar bli en vacker dag. Och som sagt "jag är med".