Translate

tisdag 30 juli 2013

Regn och Fogerty

(Ja, det är jag)
Det regnar och bär sig åt ute, men regnet ger för tillfället en ganska småmysig inramning av min dag. När jag gick ner till "stans" nyaste kafé förut, piskade regnet rejält på paraplyet som på ett förtjänstfullt sätt höll mig torr både dit och hem. Jag kan absolut acceptera ett stilla sommarregn, så länge det inte förökar sig till en epedemi. Nog sagt om det.
Jag har aldrig varit någon större vän av vare sig Creedence Clearwater Revival eller John Fogerty. Visst har jag åtskilliga gånger spelat dessa "Fogertylåtar" på gitarren och kan de flesta texter från Proud Mary till Who´ll stops the rain. Men, jag har aldrig varit den där som spelat dessa "Fogertyplattor" på stereon, fram till nu. För faktum är att den ny plattan "Wrote a song for everyone" är riktigt bra! Förvisso samma gamla sönderspelade låtar, men nu rejält uppfräschade med gästartister som Kid Rock, Zac Brown band, Keith Urban, Bob Seeger och Brad Paisley. Och nu rullar dessa låtar konstant.
Så det är en dag fylld av regn och skön musik. Faktiskt inte illa alls!