Translate

lördag 29 juni 2013

Damn, it feels good to be me

Efter att jag, Anette och Eric fått träffat det nya "tillskottet" i släkten igår, tog jag och Marie bilen till Ellenö idag för att träffa min bror och hans familj, så att även Marie skulle få träffa Ingvar.
Nytt liv genererar ny kraft och energi och sätter spänst i vardagen för trötta spädbarnsföräldrar. Jag fylls av energi och kraft som desssutom har möjlighet att bevaras, eftersom att jag efter en trevlig stund, faktiskt kan åka därifrån och inte behöver ta eventuell kinkighet, ursinne och barnskrik.
På min näthinna finns leende och livfullhet. Skön känsla.

På vägen hem spelar Marie  Good to be me högt i bilen och jag gläds över att hon fått lika bra musiksmak som jag. Storheter som Kid Rock, Unckle Kracker och Keith Urban. Förhoppningsvis upptäcker även min son dessa storheter en dag när Twisted sister, Black Sabbath och Sabaton gjort sitt i hans musikbibliotek.
Ibland bara man älskar dagen.