Translate

onsdag 13 juli 2011

Mina sommargäster

Idag klockan 12.00 kommer det första inlägget från en av mina tre gästbloggare att publiceras. Som jag tidigare meddelat kommer det under 5 veckors tid finnas 3 sommarbloggare här på min blogg. De kommer publicera ett inlägg i veckan. Sommarbloggardagar kommer vara onsdag, fredag och söndag. Mina gäster denna sommaren är:

Onsdag
Lars Bäcker; nära vän sedan 80-talet, Färgelandabo, civilekonom och säkerligen ett av toppnamnen för folkpartiet i kommunen inför valet 2014. Kanske skriver han om hur den politiska diskussionen med sin fru (som sitter i fullmäktige gruppen för ett annat parti i Färgelanda) vid middagsbordet brukar låta.

Fredag
Kent Nilsson, nära vän från studietiden i USA, bor i Luleå, Universitetslektor på Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle. Kanske kommer han att berätta om hur han ser på ledarskap inom kommuner och kanske t om bjuder på en anekdot från när han träffat Färgelandas tidigare kommunchef.

Söndag
Ronny Widekärr, min bror, boende i Stockholm, gymnasielärare med erfarenhet från arbete i Färgelanda och idag Solna. Kommer han ta upp hur obekvämt det kändes att han faktiskt kom från Färgelanda, när det pratades som mest om hur illa Färgelanda skötte mobbingärendet i skolan, för drygt ett år sedan?


Det har med andra ord förutsättning till att bli en riktigt skön sommar här på Tommy Widekärrs blogg