Translate

torsdag 14 juli 2011

Höstsommar

Det regnar ute och det är kyligt. Det känns som höst. Jag sa något liknande till en vän i måndags. Han skrattade och sa "att du är rolig du. Här summerar jag min första semester dag och du pratar om höst". Jag ångrade förstås vad jag sagt, men nu så här några dagar senare inser jag ändå att jag hade rätt. Det har varit kyliga kvällar på balkongen denna vecka och i natt hade vi bara fem grader. Inte har det direkt varit sommar i luften heller. Nåja, någon sann optimist är jag tillsynes inte. Däremot är jag glad för det gensvar som det första inägget från "sommarbloggarna" igår gav. Flera positiva reaktioner både skriftligt och direkt till mig. Dessutom var trafiken på bloggen extra livlig. Roligt att det uppskattas. I morgon fortsätter "sommarbloggarna" med Kent Nilsson vid tangentbordet. Kanonläsning kan jag redan nu utlova. Trots regn och kyla skall jag ändå bege mig ut på balkongen och spana om jag ser något liv i centrum. Något gott har iallafall regnet och kylan med sig; Det håller buset inne.