Translate

onsdag 13 oktober 2010

Hellre vilda vargar än galna hundar

Idag riktar sig världens blickar på Chile och räddningen av de 33 gruvarbetare som varit under gjord i 69 dagar. Själv tänker jag på den mamma till en av Erics klasskamrater som jag mötte när jag lämnade Eric på fritids i morse. Hon hade blivit attackerad av en schäfer som bitit henne i låret när hon kom cyklande med sin dotter till Höjdenskolan. chockad, uppriven och med trasiga jeans mötte jag henne på skolgården. Jag hälsade glatt och skojade om hur skönt det var med minusgrader. Blev snart på det klara med hur otajmat det blev...
Det var andra gången på kort tid som någon blev attackerad av hund runt höjdenskolan och den femtioelfte gången som det nu händer här i Färgelanda. Jag vet inte om vi har galnare hundar här, eller mer oansvariga hundägare, men faktum är att detta nu måste uppmärksammas och åtgärdas. Det måste bli ett slut! Snart kommer något riktigt allvarligt hända. Kanske med ett barn inblandat på väg till skolan...
I dessa tider då vargen åter är på tapeten kan jag inte annat än att konstatera; hellre vilda vargar som låter bli oss människor, än galna hundar som hugger dito.