Translate

fredag 28 maj 2010

Dagens första kopp kaffe

Jag dricker dagens första kopp kaffe, med förhoppning om att de morlande huvudvärken skall ge efter. Satt uppe hela natten och lyssnade och tittade på musikvideos. Först massa Kid Rock, senare lika mycket Hank Williams Jr. Med jämna mellanrum var jag inne och tittade till Eric. Han sov oroligt. Med hög feber och begynnande klåda försökte han att genomlida natten. Jag - jättespeedad. Kunde inte komma till ro. Kunde absolut inte sova. Eric förståss och massa andra tankar som for genom mitt huvud. Ibland måste man helt enkelt ta den där avstämningen med sig själv, även om det kostar en hel natts sömn.
Jag och Eric har varit hemma idag. Vattenkoppor. Vi har bara tagit det lugnt och umgåtts. Sett på disneyfilmer och sånt, samt ätit massa godis. Eric verkar inte ha lidit. Inte jag heller, men jag har varit som i koma och varje gång vid en ny filmvisning har jag somnat, slocknat, däckat. Låter konstigt, det vet jag, men jag har inte hunnit med kaffe helt enkelt. Så nu sitter jag här i mitt kök med en varm kopp svart dryck. Och jag skall ha en till och ytterligare en till...