Translate

fredag 14 februari 2014

Ny dag med tur och otur

Det regnar, det snöar, det regnar. Jag rekognoserar, spanar in morgonen, försöker hitta en anledning till att jag inte skall gå och lägga mig igen. Det är tyst och det ser fridfullt ut. Jag hostar jag snörvlar, tar en stor mun med kaffe, låter det stanna lite inne i munnen, innan jag sväljer ner det. Allt på samma gång. Det bränner i halsen och för ett ögonblick tror jag med skräck att jag bränt sönder allt jag har mellan mun och mage. Inser sedan att det inte beror på att vätskan som jag just låtit falla fritt ner för min strupe är för varm, utan snarare att min hals är inflammerad och sjuk. 
Jag går till reträtt. Rättar in mig i ledet. Inser att jag behöver lägga mig igen.
Just nu måste vara den tid under hela 2014 som flest kommer vara sjukskrivna i vårt land. Detta på grund av influensatiden, men också på grund av OS.

Slutsats; Vilken tur att jag blev sjuk just nu om jag nu tvunget skulle behöva bli det. Vad synd att jag bojkottar OS och tevesändningarna från Sotji.