Translate

fredag 3 januari 2014

To do list

Jag har vänt på dygnet. Så är det. men, jag kan säga det med viss stolthet för detta var faktiskt en av sakerna på min "to do list". För finns det något bättre än att bara göra som man vill? Att faktiskt vara uppe sent om man nu vill det. Det är tyst och det finns inga måsten. Jag kan se på vilken hockeymatch jag vill och det live. Jag kan skriva texter, blogga, skriva brev, fundera, läsa och "smälta" min stund här på jorden. Det där med "min stund på jorden" blev kanske lite väl filosofiskt, men det är också en ynnest så här mitt i natten att kunna få vara just filosofisk. Och så twittrar jag..Det känns nästan lite..skämmigt att säga; "Twittra! Inte direkt något sexigt i det ordet. Men som stark förespråkare för just Twitter, om än som bevakare/följare än aktiv utryckare, så känns det kul att också kommit igång med dessa "tweets". Det går sakta men säkert, men jag lär mig mer och mer. Och nu säger jag det; Att bli en aktiv twittrare är också med på min "to do list". Så...då var det sagt.

Och jag ser på en Boston match samtidigt som jag följer alla "förstå sig påare" och experter på just twitter. Faktiskt riktigt stimulerande. Och jag kan själv slänga in något nördigt konstaterande och faktiskt få svar från likasinnande. För det är just genom twitter som jag lärt mig att det finns lika nördiga NHL-nördar som mig, med massa för de flesta ointressant fakta och konstateranden som bara helt enkelt måste ut. Som ni förstår befriande.



Toronto firar segern i Winter classic mot Detroit i går.