Translate

söndag 6 oktober 2013

Känslosam söndag

En kylig vecka skall från och med i morgon bytas ut till en varm vecka. Ny vecka skall alltså börja med värme. Ja, det är så det sägs. Om det är värme i förhållande till årstiden sägs inte, utan bara att "värme" är på väg in över vårt land. Och nu precis när jag satt mig ner för att se nattens match om slaget om Ontario sticker solen fram mellan den annars ganska höstmolniga himmelen. Jodå, jag tog allt en promenad tidigare och jag har gjort alla av hemmets sysslor och är nu förbaskad värd en stilla stund i soffan med kaffe och hockeybatalj. Hockeymatchen visar sig dock inte utvecklas på önskat sätt och jag känner att mitt humör blir sämre för varje minut som går. Ett par snabba mål av Senatorerna i andra perioden tycks få "mitt lag" att kollapsa. Målvaktsbyte nu. Jag skulle önska att man bytt ut hela laget....
Mitt egna fokus på matchen tycks försvinna med samma fart som mina blåvita hjältars. Tankarna svävar iväg framåt i tid. Mot ny vecka. Mot nya veckor med förhoppningsvis roligheter på agendan. En rolig sak är att resa söderut är beställd och betald. Känns riktigt skönt att ha något att se framemåt så här när höstmörkret omhuldar mig med ibland skrämmande svarthet.
Rolighet från denna veckan och som fått mig att skratta i dagarna två är detta. Steffo och Jenny har verkligen hela konceptet för att vara bra programledare. Även om nu detta kanske blev ett tillfälligheternas spratt..

I samma stund som jag planerar att att avsluta det här inlägget på någotvis, gör mitt älskade Toronto två snabba mål och gör matchen "lika". Jag blir genast på bättre humör. Som vanligt är det jobbigt att vara hockeydåre och så dedikerad till ett speciellt lag som jag är. Söndagen är skön, men mina känslor svajar från vänster till höger i ett allt högre tempo.