Translate

söndag 15 september 2013

Jag, Stefan och Michael

När jag väl kommer in igen efter min lilla utflykt i regnet för att besöka min vallokal, plingar det till och ett sms uppenbarar sig i min telefon. Avsändaren är inte mindre än min "vän" Stefan Löfven som vill påminna om kyrkovalet och att Socialdemokraterna finns. Lite sent kan tyckas att skicka i väg en påminnelse när vallokalerna varit öppna i fem timmar.
Nåväl, smset får mig att tänka på Michael. Alltså den där Michael som jag aldrig träffat, men ändå lärt känna lite grann. Bland annat vet jag att han är med i SSU eller iallafall har varit. Om Michael och min och hans förbindelse har jag tidigare skrivit om i mitt blogginlägg; Att få SMS från SSU är som att uppmanas visa lägg på systemet. 
Tidigare sms från SSU känns i allafall bättre för min åldrande själ än att få direktmeddelande från den lika åldrande själen Löfven.