Translate

fredag 13 september 2013

Fredagen den trettonde (bara ett utspillt vinglas över datorn hitills)

I söndags tog jag en promenad i de vackra omgivningarna runt Ellenösjön och Östersjön. Svårt att tänka sig att det faktiskt redan är fredag och att ännu en helg är i antågande. Denna helg känns det som om jag skulle kunna sova bort. Ibland är veckans utmaningar så tuff mot en att när fredag kväll kommer, känns det som att man inte kommer kunna ta tillvara på ett par dagars "fri aktivitet" på det sätt som man skulle vilja. Nu ett glas vin som smuttas på och som växelvis dricks tillsammans med ett stort glas kallt vatten. Allt medan en irriterande bananfluga kryssar mellan och runt glasen.

Denna helgs två viktiga händelser är två;

1. Premiär hockeyligan
Egentligen borde jag bojkotta det eftersom att byta namn från Elitserien till Svenska hockeyligan stör mig otroligt mycket. Allt för att kunna Kalla sig "SHL". Allt för att kunna identifiera sig med sina storebröder NHL och KHL. Töntigt tycker jag! Dessutom har jag aldrig uppfattat att amerikansk hockeymedia har några problem att referera till elitserien de gånger de gör det (ja, för det händer faktiskt då och då).

Nåja, jag tänker inte missa den tevesända matchen mellan Brynäs och Leksand i morgon, Aldrig!

2. Kyrkovalet.
På söndag röstar jag på min bror och Öppen kyrka.

Sundsbron