Translate

tisdag 9 juli 2013

When the sun goes down

Det är fortsatt strandliv. Solen orkar sig upp igen och igen.. Riktig sommar i dagarna tre. Och.. efter ett kortare avbrott, har jag nu fallit tillbaka i semesterlunken. Hade det varit för något år sedan eller två, hade jag sett ledigheten med viss förakt. Sett det som "lathet" och tidsslöseri. Men jag känner det inte så längre. För första sommaren på mycket länge har jag faktiskt kunnat slappna av och njuta av lite stillhet. Mycket av de värderingar om arbete som jag tidigare nämnt här, har jag fortfarande kvar, men vi behöver våra semesterveckor på sommaren. För det inte sagt att det måste gå till absurdum.

Så det är en bra bok och det är nedladdade sommarpoddar. Det är röda sommardrinkar och det är lättare sommarträning. Det är långa ljusa nätter och nyinköpta badshorts på dagarna. Och framförallt hårdkokta sommarklassiker med Uncle Kracker. Peace!