Translate

söndag 7 juli 2013

Kink reviseted

Min son har precis gjort ett dyk och jag sitter från "läktarplats" och ser hur barnen leker, stojar och skrattar. Vatten har en speciell dragningskraft till barn. Dock inte till vuxna barn som jag, eller farbröder som jag, eller till en förälder ..som jag. För jag är feg...  Numera skall tilläggas. och min feghet är endast relaterat med min relation till vatten. Alltså sjö och havsvatten. För oavsett om det är en helt strålande varm och skön dag som idag, så känns inte ett litet dopp som ett alternativ. Jag trivs bäst här jag sitter/ligger, på ett bra avstånd i från strandkanten.

Med mig har jag en bra bok, samt min dagbok och en anteckningsbok. I telefonen har jag nedladdade sommarpoddar jag ännu inte lyssnat på och skulle jag bli törstig, eller sugen på lite kaffe, så går det också att plocka fram. För medan barnen gör just det där som jag tidigare nämnt (leker, stojar och skrattar), tänker jag passa på att själv få ut så mycket som möjligt av dessa timmar. Det skall njutas och det skall arbetas och idag skall jag inte säga de där orden.. Föräldraorden; "nu är det dags att gå upp - vi skall åka hem"! De skall få bada tills att de bönar och ber om att få åka hem.