Translate

tisdag 2 juli 2013

Vad håller jag på med egentligen?

Den kalla julidagen håller mig inne och mitt hemsidesnickrande får huvudelen av min tid denna eftermiddag. Ett intressant projekt som inte bara ger mig kunskap om saker jag aldrig någonsin varken hört talas om eller kommit i kontakt med förut, utan som också tvingar fram kreativiteten inom mig.
Hur vill jag ha det egentligen? Vad vill jag? Vad skall vara med och vad skall inte..? Och framförallt; vad skall den fyllas med?
Allt det där sammantaget kräver fokus, koncentration, tankeverksamhet och massor av svart kaffe!
Det är så mycket som jag inte förstår med det här att göra hemsidor, men lyckligtvis förstår jag att det måste få ta tid. Att det inte är någon idé att försöka hasta i väg.

Min blogg kommer bli en viktig del av hemsidan, men också mycket mer. Allt det positiva med min blogg och den otroliga besökresponsen som jag fått med den, vill jag ta vara på när jag skapar ett nytt forum, ett samlingsforum där allt skall inrymmas. Min egna hemsida. Privatpersonen Tommy delar plats med den yrkesamma Tommy. Jag vet att jag som privatperson också bedöms i yrkeslivet och dessutom;  mina privata behov, mål och åtaganden sätter ramarna för mitt yrkesliv.Tillslut är det ett koncept man köper och då vill man veta vem man har att göra med. Vem kommer utföra jobbet. Det handlar om mitt personliga varumärke. Om omvärldens förtroende för mig. Det är det som jag vill få fram på denna sida. En inte alltför enkel uppgift kan tyckas, men nog så spännande att hålla på med. Jag har säkerligen all anledning framöver att delge hur arbetet går.