Translate

tisdag 23 juli 2013

Märkvärdigt

Övriga familjen åker ut till kusten tidigt, men jag stannar kvar hemma. Skönt att "bara vara hemma" efter 5 dagar ute i naturen. Planen har varit att tvätta bilar både invändigt och utvändigt, samt allmän genomgång inför stundande semesteräventyr. Av det har inget blivit. Ej heller annat småfix. Istället oväntat besök av min far (som inte hade bråttom att komma härifrån) och sedan en liten hjälpande hand åt min bror. Jag säger "en liten" för i egentlig mening så bidrog jag inte direkt ansträngande mycket vid demonteringen av den stora markisen som var det stora uppdraget. Så, man skulle kunna säga att jag mer var som en "i värsta fall" lösning i fall helvetet skulle braka lös. Om saker och ting inte gick som de skulle..
Nu stod jag mest där..ibland klättrandes på stegen, ett litet bryt, sedan snabbt ner igen..och väntan. Inget märkvärdigt.
Väl här hemma däremot slår det mig att jag har en del "märkvärdiga" uppgifter att ta mig an, men just nu, alltså i denna stund vill jag bara sjunka ner i min solstol och fundera ut hur allt det där märkvärdiga, kunde bli så märkvärdigt att göra och framförallt; måste göras nu.