Translate

söndag 1 januari 2012

2012

Årets första dag. Det finns alltid något förhoppningsfullt med det. Själv har jag använt dagen till arbete vid skrivbordet. Dels faktiska jobbsaker som är tvungna att vara klara innan jag kommer till kontoret i morgon, men också judorelaterade saker för både klubben och Svenska judoförbundet. Självklart, så självklart skall inget vara enkelt så här den första dagen på året. När jag satt där och skrivit ihop det där jätteviktiga jobbdokumentet och skulle spara det, så försvann det - helt automatiskt! Jag fick frågan om det inte skulle sparas, men den förbannade datorn valde NEJ, utan att jag ens var när varken mus eller tangent! Och var tog autospar vägen?
Sådant som aldrig får hända och som man allt för många gånger lovat sig själv att aldrig mer utsätta sig för händer trots allt!
Slutjobbat för idag. Snart kommer brorsan och årets första kväll skall bestå av trevliga samtal och diskussioner om livets händelser och skeenden. Man får aldrig låta vreden och besvikelsen ta en.