Translate

fredag 5 augusti 2011

Vid medelhavet

Det är trångt med folk och solstolar nere vid hotellets strand. Inte idealiskt för mig som kanske mer nu skulle vilja ha lugn, ödeligt och folktomt. Men det funkar. Under ett stort parasoll kan jag slappa, skriva, tänka, dricka och t om urskilja vågornas svepande dån. Rofyllt trots allt. Eric snorklar och tycks bli nöjd med det han fiskar upp från havets botten, alltmedans modern hejar på.
Jag är beväpnad med allehanda teknisk utrustning, men varken iphone eller android tycks kunna leverera önskvärd nätaccess. Tur att jag fick ordnat med blogginlägg, etc tidigare i morse. Sommarbloggarna är som oftast tidsinlagda, men denna morgon sände jag i väg det tidigare än normalt, för att inte riskera störning. För närvarande är inte det sicilianska nätverket på mitt hotell speciellt tillförlitligt.
Den sicilianska ölen däremot har mitt fulla förtroende och grappan likaså. Det här kommer bli en bra dag med både nytta och nöje på programmet.
Published with Blogger-droid v1.6.4