Translate

torsdag 11 augusti 2011

Sista veckan

Precis som sommaren närmar sig också de fem veckorna med sommarbloggare sitt slut. Vi är nu mitt inne i sista veckan och två inlägg återstår innan det är dags för mig att tacka mina vänner för fem helt underbara bloggveckor. Responsen från er läsare har varit helt otrolig. När idén föddes någon gång i våras, att jag skulle ta in några gästbloggare under några sommarveckor, kunde jag inte ana vilken fantastisk positiv respons det skulle bli. Kommentarerna har inte uteblivit och istället för de i genomsnitt 2-4 kommentarerna som jag får till varje inlägg, har det nu varit betydligt fler. Kent, Lars och Ronny kommer få ta del av alla era kommentarer och kanske, kanske återkommer de vid något tillfälle och besvarar en och annan fråga som dykt upp från er läsare. Jag är jätteglad över att ni tagit er tid att skriva dessa till min blogg och även om jag inte sätter in dem här, så skall ni veta att de läses och uppskattas. Särskilt glad blev jag när min vän Björn Wingård dök upp och kommenterade Ronnys inlägg Peavy Classic. På något sätt så förbrödrar det att en gång spelat i samma band och delat samma drömmar. Tack!
Det har också visat sig att besöksfrekvensen ökat den sista månaden och den kan bara bero på just dessa sommarbloggare. Även om det inte blir rättvist mätt hur många direktbesök varje nytt inlägg får, eftersom att det påverkas av andra faktorer,tror jag ändå att man kan få en fingervisning på sommarbloggarnas påverkan under juli månad. De mest besökta inläggen under juli månad ser ut som följer; (märk väl inte ett enda Tommyinlägg)


1. En gästbloggares betraktelser — Humble bragging 15 jul 2011
2. Home coming enligt Ronny 17 jul 2011
3. Idrottens glädje 20 jul 2011
4. Mitt första inlägg 13 jul 2011
5. Peavy Classic 31 juli 2011
Att blogga har skapat oanade möjligheter för min del och den besöksutveckling som skett under mina år vid tangenterna, skrivandes dessa rader, har varit enorm, ofattbar, ogreppbar! Nåja, enormt, ogreppbart och enormt i min värld. Den 2 april i år hade jag 472 besökare i snitt per dag. Idag ligger jag över 500 och dagens sommarblogg av Lasse har hittills idag gett mig 542 besökare! För 2 år sedan, Den tionde augusti 2009 skrev jag just om det här. Hur bloggen utvecklats, hur intresset hela tiden ökat.
Under sommaren har jag funderat mycket på vad jag skall göra med detta forum och det utrymme för kommunikation som min blogg blivit. Förhoppningsvis kan jag på någotvis återkomma till det inom en inte allt för lång framtid.