Translate

söndag 10 oktober 2010

Min son läser serier

Och jag läser hockey news och myser fortfarande över Torontos 5-1 vinst mot Ottawa i natt. Eric läser Tom & Jerry och har inte lika stort intresse av nattens match. "matchen är redan spelad och klar pappa" säger han med en ton som underförstått säger att han inte vill prata mer om det. Så istället går jag och stryker några skjortor för veckans bruk, rakar mig och sjukgymtränar mina sargade knän. Väl tillbaka vid bordet säger jag "monstret stod inte i natt heller" och jag förväntar mig en reaktion för jag vet att han tycker om Jonas "monstret" Gustavsson, men jag misstar mig ännu en gång:
"du har redan sagt det flera gånger pappa. Giguare står, han äger, låt mig läsa nu"
Jag ger upp och går och tittar på teve.
Published with Blogger-droid v1.6.2