Translate

lördag 28 augusti 2010

Harvens dag


Jag hamnar framför teven och genomlider fyrans nya dansprogram, som är så otroligt dåligt och obotligt korkat. Jag störs verkligen av denna svaga programide, men är alldeles för trött och loj för att iddas byta kanal. Det blir dock bättre en timma senare med filmen Bröllopsfotografen. Jag kommer på mig själv att jag sitter och ler och genast vaknar upp i min dvala. Alla dessa Ödeborgsvyer gör mig på gott humör.
Det har firats Harvensdag och till en början bjöds det på riktigt skapligt väder och det var ganska mycket folk som tagit sig till torget i Färgelanda centrum. Sedan föll regnet som senare blev hagel och rent skyfall. Förhoppningsvis fick ortens handlare en bra dag. De politiska partier som fanns representerade på torget visade engagemang och alla var där inklusive Miljöpartiet som efter många år gör comeback i Färgelanda. Jag fick möjlighet att prata med flera väljare, samt media. För mig personligen gav också alla de samtal jag hade under dagen med kollegor från de andra partierna mycket. Att vi nu hittar möjligheter att kommunicera partierna emellan anser jag i dessa tider vara ytterst viktigt. I kommunpolitiken handlar mycket om personkemi och vem som går bra ihop med vem. I tider av slitningar och frustration har mycket av det förtroende som funnits partirepresentanter emellan försvunnit. Därför känns det extra bra efter alla de samtal jag hade under dag som både var konstruktiva och i många fall samförstående.
Published with Blogger-droid v1.5.2