Translate

fredag 27 augusti 2010

Broderskap


Gårdagskvällen blev mycket lyckad och jag och min bror fick diskutera igenom flera intressanta ämnen, allt ifrån saker i våra barndomsår, till politik, familje och samhällsfrågor. Extra intressant att höra hans kommentarer och synpunkter på ett återförstatligande av skolan som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Enligt honom kände han ingen kollega som som inte kunde skriva under på att det blivit sämre efter kommunaliseringen. Min bror gav också ett överaskande statement, där han förklarade att han övervägde att i år rösta på alliansen. Detta inte av missnöje över socialdemokratin i första hand, utan av alliansens sätt att regera och de frågor som de satte i förstarum. Kan sådana inbitna vänstermänniskor överväga en blockförändring, finns det mycket goda chanser för att Alliansen skall få nytt förtroende i regeringsfrågan. Jag blir mer och mer övertygad över en stark valvinst den 19e.
Published with Blogger-droid v1.5.2