Translate

lördag 31 juli 2010

Ord ett litet ögonblick av dagen

Kvalitstid ute på balkongen med mig själv. Det regnar inte idag, men det har liksom hängt i luften hela dagen. Skateboardsparken är öde, men det har hänt något där..För efter det där inlägget jag skrev om just parken har det sakta och säkert ökat med nyttjare. Dock fortfarande relativt få brädor, men ändå en viss aktivitet. Det är bra.
Jag diskuterade med brorsan angående buset i byn tidigare idag och jag ville ha det till att det minskat. Han höll inte med. Tydligen hade det varit en artikel i tidningen om att det blivit lugnare, berättade han också, något som jag totalt missat. Han tycktes inte dela den uppfattning som man i tidningen ville göra gällande och så också jag. Nåja, vi får se vad som händer i veckan. Fortsättning lär följa i det diskussionsinlägget.
Jag har idag tränat mitt tredje judopass denna sommar och fastän att man är otränad som få har det ändock känns ganska bra. På någotvis känns det gott att vara igång igen och till den officiella säsongsupptakten i slutet av augusti hoppas jag på att jag fått upp flåset rejält.

******

Sitter som sagt på balkongen och stämmer av. Denna härliga plats som jag tillbringat åtskilliga timmar denna vår och sommar på. Det är mulet och det blåser, men där jag sitter är det mycket behagligt. Jag skall börja på en ny bok nu. Ängna den en timma. Sedan kamma till sig och byta t-shirt mot skjorta. Jag och Anette är bortbjudna ikväll.