Translate

tisdag 13 juli 2010

Några ord nedskrivna i en regnig natt med mig framför teven

Det är ett härligt oväder. Regn, åska och blixtrar som lyser upp den svarta himlen. För det är svart nu. Antingen beror det på ovädret, eller också det faktum att vi går mot mörkare tider igen. Det sistnämnda skrämmer mig en aning. För jag har likt så många likt mig gått så länge och väntat på Ljuset. Detta ljus som är på väg att lämna oss igen. Jag har balkongdörren öppen. jag hör tydligt hur det tunga regnet slår mot balkongtaket. Det är fortfarande mycket varmt inomhus. Vi är åter hemma efter en fantastisk semester på Sicilien. Jag tog semester från bloggandet några dagar, men nu är jag tillbaka igen. Även att komma ifrån skrivandet kan vara behövligt ibland. Imorgon åker vi iväg några dagar igen. Mer om det i ett inlägg imorgon.

Published with Blogger-droid v1.4.2