Translate

torsdag 1 juli 2010

Morgontidningar

Jag är den första nere vid poolområdet. Det är fortfarande lite skuggigt på "vår plats" och det känns bra, eftersom att det redan börjat bli ordentligt varmt. Jag läser Bohusläningens webupplaga på min Android, sedan The hockey news och Dagens Nyheter. I hockeyns värld läser jag med stort intresse om vad som händer dessa timmar innan free agent marknaden öppnar. Jag är spänd över vad som kommer hända i Toronto. Stanley cup mästarna Chicago som har problem med lönetak gör sig av med fem spelare, varav Kris Versteeg till just Toronto. Versteeg är en bra spelare, men det gör lite ont i mig att det kostade Viktor Stålberg som blivit en spelare som jag kommit att gilla. Stora frågan är vad som händer med Marc Savard i Boston som klubben vill göra sig av med. Marc vill helst komma till Toronto. GM Brian Burke har visat visst intresse enligt de Ontariobaserade tidningarna. Marc skulle förståss vara en kanonvärvning. Han är en "one point per game" spelare. Det negativa är förståss hans lön och längden på hans kontrakt (7 år). Dock kommer han antagligen bli rätt billig att få eftersom att Boston också har problem med lönetaket och inte har råd med en "dyr spelare" tillbaka. Men jag är som sagt tveksam pågrund av lönen och dessutom har han den senaste säsongen haft problem med hjärnskakning.
Som synes är mina tankar i sommarvärmen i mångt och mycket riktat mot andra sidan atlanten och hockeymarknaden. Därimellan smider jag planer för Färgelanda judoklubb och funderar över den politiska temperaturen i Färgelanda och dess konsekvenser för vår kommun.