Translate

torsdag 1 juli 2010

Havsutsikt och Avatar

Vi väntade en dag med att ge oss ut för att kolla in ön och har tillbringat ännu en lat dag vid poolen. Det är varmt, mycket varmt här, men kvällarna är ljumna och inbjudande för aktiviteter utomhus såsom minigolf, uteservering och kvällsshow. I morgon är målet medeltidstaden Cefalu med besök i bergsbyar på vägen. Skall ordna med bil i kväll och hoppas hitta något större än Fiat Punto. För mina fördomar säger att i Italien kör alla Fiat och de är inga stora bilar.
Jag och Eric har gått till vårt rum för att slappa. De andra blev kvar nere på uteserveringen. Jag sitter ute på balkongen en stund, men hettan är överväldigande, så jag flyttar in den sköna solstolen, stänger glasdörren, men drar inte för gardinen, utan låter solljuset stråla in och låta mig fortfarande blicka ut över det väldiga havet. ACn fungerar väl och det är behagligt svalt i rummet. Jag öppnar en kall Light Cola och låter blicken svepa över rummet. På teven sänder BBC News från Afganistan, men jag ser bara bilder. Ljudet är av. Bara ett svagt surrande från klimatsystemet, annars tyst. Eric kommer från toaletten nyduschad och skall se på ett avsnitt av Avatar. De andra tycks fortfarande sitta kvar ute. Ingen Anette på ingående. Jag sluter ögonen, fokuserar bort allt för några sekunder, sedan en sipp Cola till, mobilbloggar. Senare sätter jag mig tätt bredvid Eric och kollar in om Ang verkligen kan rädda världen.