Translate

fredag 16 juli 2010

Denna kväll

tillbringas på min balkong tillsammans med en god bok och ett glas rött vin. Det har sannerligen varit en fin och skön vecka. Detta är en skön kväll. Men nu är jag hemma igen. hemma i Färgelanda! Än så länge är allt lugnt i "city", men misstänker att det kan bli ytterligare en sömnlös kväll för mig. Önskar att jag bara kunde koppla bort "buset" utanför, stänga balkongdörren och bara koppla av. Det är liksom något laglöst över det som händer utanför mitt hus under kvällar och nätter. Jag har varit i kontakt med ordningsmakten och de säger att de väl känner till problemet och t om vet vilka det är! Märkligt! Hur kan det fortgå?
Det senaste i besvärande är de gröna strålkastare som riktas på fönstrerna och får hela rummet att explodera! Det gör en blind för någon minut. Sedan är man asförbannad resten av kvällen. Så..persienner ner och försöka tygla sin ilska! Men, som sagt...än så länge är det lugnt och jag kan läsa min bok och dricka mitt vin, utan att behöva bli störd. Tillsvidare skall jag njuta.